Français | Turc |
Médecin | Doktor |
Infirmière | Hemşire |
Enseignant | Öğretmen |
Ingénieur | Mühendis |
Architecte | Mimar |
Serveur | Garson |
Cuisinier | Aşçı |
Avocat | Avukat |
Journaliste | Gazeteci |
Informaticien | Bilgisayar Uzmanı |
Bizimle Fransızca, İtalyanca, İspanyolca ve briç öğrenin "Let’s learn with us French, Italian, Spanish and bridge" "Apprenez avec nous français, italien , espagnol et bridge"
Français | Turc |
Médecin | Doktor |
Infirmière | Hemşire |
Enseignant | Öğretmen |
Ingénieur | Mühendis |
Architecte | Mimar |
Serveur | Garson |
Cuisinier | Aşçı |
Avocat | Avukat |
Journaliste | Gazeteci |
Informaticien | Bilgisayar Uzmanı |
Fatih Mehmet CANITEZ 505 446 67 60
12.sınıf sınav notları pdf not tıkla
https://drive.google.com/file/d/1ZcZdVb_0EPTVkieZW8tqibWYY8f73Zi-/view?usp=drivesdk
Lisez le texte et répondez aux questions
Aujourd'hui, c'est le 10 octobre. Il fait beau. Il y a du soleil et il ne fait pas froid. J'aime beaucoup cette saison. En automne, j'aime me promener dans le parc avec mes amis.
Ma passion, c'est la musique. J'adore écouter de la musique pop et je joue de la guitare. Mon frère, lui, préfère le sport. Il joue au football avec ses copains tous les samedis. Sa passion, c'est le football.
Dans ma famille, nous aimons aussi regarder des films ensemble. Notre film préféré, c'est une comédie française. C'est très amusant !
Et toi ? Quels sont tes loisirs ? Qu'est-ce que tu aimes faire pendant ton temps libre ?
· Quelle est la date d'aujourd'hui et quel temps fait-il ? (Bugün hangi gün ve hava nasıl?)
· Quelle est la passion de l'auteur et de quoi joue-t-il ? (Yazarın tutkusu ne ve ne çalıyor?)
· Qu'est-ce que le frère de l'auteur aime faire et à quoi joue-t-il ? (Yazarın erkek kardeşi ne yapmayı seviyor ve ne oynuyor?)
· Qu'est-ce que l'auteur et sa famille aiment regarder ensemble ? (Yazar ve ailesi birlikte ne izlemeyi seviyor?)
· Qu'est-ce qui est demandé au lecteur à la fin du texte ? Quel est le but de cette question ? (Metnin sonunda okuyucuya ne soruluyor? Bu sorunun amacı ne olabilir
Elbette, Fransızca mülkiyet sıfatlarını detaylı bir şekilde anlatayım.
Fransızca Mülkiyet Sıfatları (Les adjectifs possessifs)
Mülkiyet sıfatları, bir nesnenin kime ait olduğunu gösteren sıfatlardır. Türkçedeki "benim", "senin", "onun" gibi ifadelere karşılık gelirler. Fransızcada mülkiyet sıfatları, ait oldukları ismin cinsiyetine ve sayısına göre değişiklik gösterirler. Bu, Türkçeden farklı bir özelliktir.
Temel Mülkiyet Sıfatları ve Kullanımları
Aşağıdaki tabloda en sık kullanılan mülkiyet sıfatları ve örnek kullanımları bulunmaktadır:
| Sahip (Kişi) | Tekil Eril İsimden Önce | Tekil Dişil İsimden Önce | Çoğul İsimlerden Önce (Eril/Dişil) | Türkçe Karşılığı | Örnekler |
|---|---|---|---|---|---|
| Ben (Je) | mon | ma | mes | benim | mon livre (kitabım), ma voiture (arabam), mes amis (arkadaşlarım) |
| Sen (Tu) | ton | ta | tes | senin | ton frère (erkek kardeşin), ta sœur (kız kardeşin), tes parents (ebeveynlerin) |
| O (İl/Elle/On) | son | sa | ses | onun | son père (babası), sa mère (annesi), ses enfants (çocukları) |
| Biz (Nous) | notre | notre | nos | bizim | notre maison (evimiz), notre famille (ailemiz), nos voisins (komşularımız) |
| Siz (Vous) | votre | votre | vos | sizin | votre travail (işiniz), votre maison (eviniz), vos livres (kitaplarınız) |
| Onlar (İls/Elles) | leur | leur | leurs | onların | leur chien (köpekleri), leur voiture (arabaları), leurs enfants (çocukları) |
Önemli Notlar:
* Cinsiyet Uyumu: Fransızcada mülkiyet sıfatı, ait olduğu ismin cinsiyetine göre değişir. Örneğin, "kitap" (livre) eril bir isim olduğu için "benim kitabım" derken "mon livre" kullanılırken, "araba" (voiture) dişil bir isim olduğu için "benim arabam" derken "ma voiture" kullanılır.
* Çoğul Uyumu: Mülkiyet sıfatı, ait olduğu ismin çoğul olması durumunda da değişir. Hem eril hem de dişil çoğul isimler için aynı mülkiyet sıfatı kullanılır. Örneğin, "arkadaşlar" (amis) çoğul bir isim olduğu için "benim arkadaşlarım" derken "mes amis" kullanılır.
* Sahiplik Zamirleri ile Karıştırmayın: Mülkiyet sıfatları (adjectifs possessifs) ile sahiplik zamirleri (pronoms possessifs) farklıdır. Mülkiyet sıfatları bir isimden önce gelirken, sahiplik zamirleri bir ismin yerine kullanılır. Örneğin:
* Mülkiyet sıfatı: C'est mon livre. (Bu benim kitabım.)
* Sahiplik zamiri: C'est le mien. (Bu benimki.)
* Sesli Harf ile Başlayan Dişil İsimler: Dişil bir isim sesli harf veya sessiz "h" ile başlıyorsa, telaffuzu kolaylaştırmak için "ma", "ta", "sa" yerine "mon", "ton", "son" kullanılır. Örneğin:
* mon amie (kız arkadaşım) (ma amie yerine)
* ton histoire (hikayen) (ta histoire yerine)
Örnek Cümleler:
* Mon frère est grand. (Erkek kardeşim uzun.)
* Ma sœur est intelligente. (Kız kardeşim zeki.)
* Mes parents sont gentils. (Ebeveynlerim nazik.)
* Notre maison est bleue. (Evimiz mavi.)
* Votre voiture est rapide. (Arabanız hızlı.)
* Leurs enfants jouent dans le jardin. (Çocukları bahçede oynuyor.)
Umarım bu detaylı açıklama Fransızca mülkiyet sıfatlarını anlamanıza yardımcı olmuştur. Başka sorularınız varsa lütfen sorun.
I. Adjectifs possessifs :
1. Jouer à:
2. Jouer de:
Özet Tablosu:
Fiil | Anlamı | Kullanımı | Örnekler |
Jouer à | Oyun oynamak, spor yapmak | Oyunlar, sporlar, rekabet içeren aktiviteler | Jouer au football, jouer aux cartes, jouer à la console |
Jouer de | Müzik aleti çalmak | Müzik aletleri | Jouer du piano, jouer de la guitare |
1.Jouer (au-à la -aux)
a.
Je joue ………….
football tous les samedis. (Her cumartesi futbol oynarım.)
b. Elle adore jouer ……….. jeux vidéo. (O, video oyunları oynamaya bayılıyor.)
c.
Nous jouons
………… cartes avec nos amis. (Arkadaşlarımızla iskambil oynuyoruz.)
2. Jouer (du-de la)
a. Il joue ……….. piano depuis l'âge de cinq ans. (Beş yaşından beri
piyano çalıyor.)
b) Elle joue ……….. guitare dans un groupe.
Aller + verbe futur proche.
Fransızca'da "futur proche" (yakın gelecek zaman), yakın gelecekte gerçekleşecek eylemleri ifade etmek için kullanılır. Türkçedeki "-ecek, -acak" ekine benzer bir anlam taşır ancak daha çok yakın gelecekteki planlar, niyetler veya tahminler için kullanılır.
Futur Proche Nasıl Oluşturulur?
Futur proche, oldukça basit bir yapıya sahiptir:
"aller" fiilinin şimdiki zaman çekimi + mastar (infinitif)
Yani önce "gitmek" anlamına gelen "aller" fiilini şimdiki zamanda çekiyoruz, ardından asıl eylemi mastar halinde (yani -mek, -mak eki almış haliyle) kullanıyoruz.
"Aller" fiilinin şimdiki zaman çekimi:
Kişi Zamiri | Aller (Şimdiki Zaman) |
Je (Ben) | vais |
Tu (Sen) | vas |
Il/Elle/On (O) | va |
Nous (Biz) | allons |
Vous (Siz) | allez |
Ils/Elles (Onlar) | vont |
E-Tablolar'a aktar
Şimdi de senin alıştırma yapabilmen için boşluklu cümleler verelim ve sonra cevaplarını kontrol edebilirsin:
https://www.youtube.com/watch?v=XkLff75OydY
https://ikinciyabancidilfransizca.blogspot.com/2023/10/les-sports.html
Faire du ski (Kayak yapmak)
Faire du jogging (Koşu yapmak)
Faire du tennis (Tenis oynamak)
Faire du judo (Judo yapmak)
Faire du football (Futbol oynamak)
Faire du basket (Basketbol oynamak)
Faire du volley (Voleybol oynamak)
Faire du rugby (Ragbi oynamak)
Faire du badminton (Badminton oynamak)
Faire du cyclisme (Bisiklet sürmek)
Faire du rafting (Rafting yapmak)
Faire du handball (Hentbol oynamak)
Faire du tir à l'arc (Okçuluk yapmak)
Faire du surf (Sörf yapmak)
○
Faire du skateboard (Kaykay yapmak)
Faire du hockey sur glace (Buz hokeyi oynamak)
Faire du patinage (Paten yapmak)
●
Dişil isimler:
Faire de la danse (Dans etmek)
Faire de la natation (Yüzmek)
Faire de l'escalade (Tırmanma yapmak)
Faire de l'équitation (Binicilik yapmak)
Faire de la gymnastique (Jimnastik yapmak)
Faire de la randonnée (Doğa yürüyüşü yapmak)
Faire de la poudreuse (Toz karda kayak yapmak)
Sesli harfle başlayan isimler:
Faire de l'athlétisme (Atletizm yapmak) de l'escalade, de l'équitation…….
Fransızca | Türkçe |
le patin à glace | buz pateni |
le ski | kayak |
la poudreuse | toz kar |
le jogging | koşu |
le tennis | tenis |
le judo | judo |
la danse | dans |
le football | futbol |
le basket | basketbol |
le volley | voleybol |
le rugby | ragbi |
l'athlétisme | atletizm |
le badminton | badminton |
la natation | yüzme |
le cyclisme | bisiklet |
l'escalade | tırmanma |
le rafting | rafting |
le handball | hentbol |
l'équitation | binicilik |
le tir à l'arc | okçuluk |
le surf | sörf |
le skateboard | kaykay |
le hockey sur glace | buz hokeyi |
les échecs | satranç |
la gymnastique | jimnastik |
la randonnée | doğa yürüyüşü |
le patinage | paten |
Seçenek 1: Harf Çorbası
Çocukların renk isimlerini bulmak için harflerin içinde kaybolmaları gereken eğlenceli bir etkinlik.
Örnek Harf Çorbası:
B R U L E V O I R E T J A U N E N O I R B L A N C V E R T
Seçenek 2: Kelimeyi Tamamla
Çocukların eksik harfleri tamamlayarak renk isimlerini bulmaları gereken bir etkinlik.
Seçenek 3: Resim Eşleştirme
Çocukların renk isimlerini resimle eşleştirmeleri gereken görsel bir etkinlik. Renk isimlerinin harfleri karışık olarak verilebilir.
Seçenek 4: Harfleri Sıraya Koy
Çocukların karışık harfleri sıraya koyarak renk isimlerini oluşturmaları gereken bir etkinlik.