Bizimle Fransızca, İtalyanca, İspanyolca ve briç öğrenin
"Let’s learn with us French, Italian, Spanish and bridge"
"Apprenez avec nous français, italien , espagnol et bridge"
İspanyolca Eğitim Tanıtım videosunu izleyemeye hoş geldiniz. İspanyolca Eğitim öncelikli olarak siz değerli izleyenlerine "ispanyolca gramer, ispanyolca konuşma ve yazma" üzerine eğitici videolarını her çarşamba ve cumartesi günleri %100 ücretsiz yayınlamaya devam edecektir.
İspanyolca Dersleri youtube kanalımızdan ve wep sayfamızdan takip edebilirsiniz.
Gökhan Çelik profesyonel Ispanyolca eğiticisidir. İspanya, Ekvator Ginesi, Venezuela ve Ispanyolca konuşulan bir çok ülkede bulunmuştur. Aradığın öğretmendir. Sabırlı, istikrarlı ve harika radyo anlatım sesine sahiptir. Daha önceden görmediğin tarzda Ispanyolcayı nasıl kullanacağını öğrenmeye hazır ol!
İspanyolca derslerimizi arkadaşımız Gökhan Çelik ile buradan izleyebilirsiniz. Kanalımız tarafından önerilmektedir.
Gökhan Çelik profesyonel Ispanyolca eğiticisidir. Ispanya, Ekvator Ginesi, Venezuela ve İspanyolca konuşulan bir çok ülkede bulunmuştur. Aradığın öğretmendir. Sabırlı, istikrarlı ve harika radyo anlatım sesine sahiptir. Daha önceden görmediğin tarzda İspanyolcayı nasıl kullanacağını öğrenmeye hazır ol!
Bu derste Fransızcada gelecek zaman (futur simple) anlatılmaktadır. Gelecek zaman kısa bir giriş yapılmaktadır. Fransızcada geniş zaman yapılırken eylemlerin mastarına "avoir" sahip olmak eylemimin şimdiki zaman çekimi sırayla eklenmektedir. Eklerimiz bu durumda ai-as-a-ons-ez-ont şeklindedir. Örneğin aimer eylemi düşüldüğünde: j'aimerai ...ı will love (like) tu aimeras il aimera nous aimerons vous aimerez ils aimeront
"être" .eylemininin kökü tamamen değişip ser- "avoir" ise aur- şeklindedir. Yine çok kullanılan "aller" eylemi ir......ve venir eylemi viendr...şekline gelmektedir. Gelecek zamanda düzensiz eylemler ve çekimleri için linki verilen videomuzu izlemeniz tavsiye edilir. https://www.youtube.com/watch?v=pLIaJrBKRwY
Yakın gelecek zaman olan futur procheiçin aşağıdaki linkteki videoyu tavsiye ederiz.
Fransızcada tekil mülkiyet zamirleri,
benim ki (mine)….le mien (m)…la mienne (f) seninki (yours) le tien (m) la tienne (f),
onunki (his, hers) le sien (m) la sienne
(f). Şeklindedir. Bir tablo ile anlatırsak,
benimki
Seninki
onunki
m
Le mien
Le tien
La sien
f
La mienne
Le tienne
La sienne
mine
yours
His/hers
Aşağıdaki cümlelerde altı çizili sözcük gruplarının yerine mülkiyet zamiri
kullanarak cevap verin
1.C’est ton
livre ? Oui, c’est………………..
2.C’est la
gomme de Mehmet ? Non, ce n’est pas…………....mais c’est…………………
Bu videoda İtalyanca iş ararken İtalya'da gerekli olan belgeler üzerinde durulmaktadır. Fiil grupları ---are,-ere ve -ire ile biten eylemlerin şimdiki zamanda çekim örnekleri vardır. Ballare ..ballo...balli...balla..balliamo..ballate...ballano ....ridere rido..ridi..ride...ridiamo..ridete...ridono İyi çalışmalar diliyoruz.
Vous envisagez de visiter istanbul ou la Cappadoce,
un jour, pourquoi pas ? Ce sont deux merveilles exceptionnelles du monde.
Vous aimeriez bien avoir quelques petits renseignement avant d’ y aller voir ?
On vous donne une idée générale sur ces deux pittoresques coins de l’orient. Profitez-en.
Merci.
Bu derste fransızcada 3.tekil fiil çekimi yapılan (il/elle-on) zamirinin anlamları üzerinde durlumuştur. "on" zamiri 3.tekil çekilir...on fait, on danse, on mange vb. 3. anlama gelir:
1. on = nous...............on va cinéma. Nous allons au cinéma.
2. les gens= insanlar...on parle en français en France....Les gens parlent français en france. (Fransa'da fransızca konuşulur. (insanlar fransa'da fransızca konuşur.)
3. Quelqu'un......(birisi) on m'a dit...quelqu'un m'a dit ..birisi bana dedi, bana denildi, (it was told me.)
İkinci kısımda duygu belirten sıfatlar üzerinde durulmuştur. (content..hoşnut...stressé...triste, avoir peur, etre en colère..etc..
Bu bölümde Fransızcaya yeni başlayanlar için hazırladığımız A1.1 seviyesi 1-20 derslik video anlatımları ünitelere göre gruplayıp 5 derslik 4 ünite halinde yeniden düzenledik. Bu ders anlatımları İkinci yabancı dil Fransızca dersi Anadolu Lisesi 9. ve 10.sınıf öğrencilerinin konularını kapsamaktadır. Ayrıca Fransızcaya yeni başlamak isteyen herkese önerilir. Kolay gelsin.
- Saluer - Dire son nom - Demander le nom de son interlocuteur - Épeler son nom –
Remercier
Selamlaşma
, ismini söyleme, muhatabının ismini sorma, ismini heceleme, teşekkür etme,
fransız alfabesi
Vocabulaire: - Pour saluer, se présenter, demander le nom de quelqu’un - L’alphabet
Conjugaison : - S’appeler au présent (je)
Phonétique - Prononciation du nom des
lettres de l’alphabet
- saluer - se présenter
Interculturel: - tutoyer et vouvoyer - quelques prénoms
français
Ders
2 Tu parles français ?
Dire sa nationalité, le lieu où l’on vit, les langues que l’on parle - Demander des informations à quelqu’un et donner des informations sur soi-même
Vocabulaire - Adjectifs de nationalité - Noms
de villes et de pays - Nombres de 1 à 10
Grammaire - Masculin et féminin des
adjectifs de nationalité - Habiter à +
nom de ville / habiter en + nom de pays
Conjugaison - S’appeler, parler, habiter,
être au présent (je, tu, vous) Phonétique - L’intonation interrogative -
Adjectifs masculins et féminins
Millet
belirten sıfatlar, Ülke ve Şehir isimleri, 1-10 arası sayılar, yaşamak eylemi
(şimdiki zaman) Fiil çekimleri, ses tonuile soru sorma.
- Entrer en
contact - Comprendre une
fiche d’identité Interculturel: -
Situations de communication en français.
Ders
3 vous avez cinq minutes ?
Demander son nom à quelqu’un - Demander son âge à quelqu’un et dire son âge –
Demander de
reformuler un énoncé
Vocabulaire - Mots interrogatifs: comment? où? pardon? quel? - Nombres de 11 à
20
Grammaire - L’interrogation avec mot interrogatif - Habiter en + nom de pays féminin … / habiter au + nom de pays masculin - Les accents Conjugaison Avoir
au présent (je, tu, vous).
Soru
sözcükleri, Bir yerde yaşamak, sahip olmak fiili ve çekimi, yaşını söyleme
- Signifier qu’on n’a pas compris, demander de
reformuler
Interculturel: - Dans la rue
Ders 4 Qui est-ce ? (p. 28-31)
Identifier quelqu’un - Demander et donner des informations sur une autre personne
Vocabulaire - Pour décrire les personnes
Grammaire - C’est…/Il (elle) est …C’est le/la
… - L’article défini singulier le/la/l’ - Le féminin des adjectifs (1) -
Nom + de / d’
+ nom Conjugaison - S’appeler,
parler, habiter, être au présent
(il/elle) - Étudier au présent (je, tu, il/elle, vous)
Phonétique - Marques du masculin et du féminin
- Parler de
quelqu’un - Compléter une
fiche d’identité
Interculturel: - Relations entre frère et sœur
Ders
5 Bienvenue au lycée ! (p. 35-39)
- Dire ses principaux goûts, exprimer une préférence - Prendre congé
Vocabulaire - Aimer, aimer bien, préférer -
L’école (classes,matières scolaires) et
les loisirs Grammaire - Article défini + nom au pluriel: les + (nom)s. Conjugaison - Aimer, préférer
au présent (je / tu / il / elle / vous)
- Se présenter
par écrit - Lire et écrire un
courriel
Bu derste dovere, studiare, dormire vb italyancada 1.2.3. grup fiillerin çekimleri, dovere (must) ve örnek cümleler yapılmıştır. avere mal di.....ve mi male ....... kalıpları ile vücüdun bölümleri tekil ve çoğul cümleler yapılmıştır.
Aşağıdaki cümleleri İtalyancaya Çevirin
1. Okula yürüyerek gitmeliyim. 2. Biz ders çalışmalıyız. 3. Okuldan geliyorum. 4. saat 4'te işe gitmeliyim. 5. Neye ihtiyacınız var? 6. Başım çok ağrıyor. 7. Boğazınız mı ağıyor?
Bu dersimizde Fransızca 'imparfait" dediğimiz türkçede şimdiki zamanın hikayesi (ingilizcesi
Past Continuous Tense ) olan zamana giriş alıştırmaları yapılmaktadır. C'était (it was) "être" , il faisait "faire" (hava durumları için) ve il y avait y avoir ( There was (were)
Not: İmparfait geçmişte gerçekleşmiş ancak etkisi geçmişte devam eden olay ve olguları anlatmak için kullanılır. ( İl pleuvait encore...........hala yağmur yağıyordu (geçmişte devam ediyor) (it was rainning)
Aşağıdaki cümleleri "imparfait" zamanında yeniden yazın.
Il fait beau………………………………..
C’est très intéressant……………………….
Il y a des nuages
aujourd’hui à Eskişehir……………….
C’est très ennuyeux, ce livre !...............................
Il fait chaud à
Antalya en été………………………..
Il y a du bruit dans
les grandes villes................................
Bu ders videomuzda, Fransızca da tarihleri söyleme,"y "zamiri ve Atatürk'ün kısa öz geçmişi ve Atatürk İlkelerinin Fransızcası ve anlamları üzerinde durulmuştur.
Aşağıdaki Atatürk ile ilgili
cümleleri geçmiş zamanda yeniden yazın.
Atatürk est né en
1881. Il fait ses études militaires. Il a un rôle vitale dans notre Guerre de l’Independence. L’assemblé Nationale
proclame la République le 29 octobre 1923. et elle élut Atatürk comme le
premier président de la république. Il est président de la république pendant
15 ans. Il lit beaucoup de livres. Il meurt en 1938 à İstanbul dans le palais de Dolmabahçe.
Bu derste İtalyanca fiil çekimleri," il-la-lo-l'-i-le-gli-un-una-uno- piacere, andare, venire, parlare, finire, capire, questo-questi-queste.....gibi dil bilgisi konularının üzerinde durulmuştur. İlk 8 dersi tamamlayanların mutlaka bilgileri pekiştirmek amacıyla izlemesinde fayda vardır.
Bu derste Fransızca dili geçmiş zaman tekrarı, faire (fait)...recevoir (reçu) ve geçmiş zamanda eylemlerde nasıl olumsuz yapmak gerektiğini anlatıyoruz.
Aşağıdaki cümleleri geçmiş zamanda yeniden yazın.
·Il ne vient pas chez moi.
·Nous n’avons pas de chance dans la
vie.
·Ils ne sont pas vraiment gentils.
·Ce train ne part pas à İzmir.
·Nous n’allons pas à pied jusqu’à
la bibliothèque.
·Il ne neige pas beaucoup sur
Eskişehir mais il pleut beaucoup.
2 trefl briçte artifisiyel dediğimiz renk belirtmeyen bir açılış türüdür. Açıcı elinde 23+ puan ile bu açıcı yapar. Cevapçı ile nasıl anlaşacaklarını anlatmaya çalıştık. Zona kadar pas deme hakkı yoktur, cevapcının buna dikkat etmek gerekir.
Bu derste Fransızca geçmiş zamanın hareket bildiren eylemler ile "etre" yardımcı fiili ile nasıl yapıldığı anlatılmıştır. Ayrıca çift zamirli eylemlerde de ( se lever, se coucher.....) yardımcı fiil "etre" olduğu, ve bu eylemle çekilen fiillerin özne m/f ve s/p uyum sağladıkları konusu anlatılmıştır.
Aşağıdaki cümleleri geçmiş zamanda verilen fiilleri çekerek tamamlayın. Özne m.f. ve tekil çoğula dikkat ediniz.
Il ………………(sorti) de la classe.
Nous ………..……(aller) en bus à Paris de Marseille.
Ayşe………….. (se lever) à 8 h. et……………. (se coucher) à 22 h. hier soir.
Pour aller à İstanbul , elles……………..….(passer) par Bursa.
Bu derste fransızca dili geçmiş zamana giriş yapılmıştır. ( avoir (şimdiki zaman + participe passé). İngilizcede ki present perfecte anlama ve yapı açısından benzemektedir.
Aşağıdaki Cümleleri geçmiş zamanda yeniden yazın.
1. Nous mangeons de la glace quand il fait beau.
2. Ils
viennent du cinéma un peu en retard.
3. Les
élèves passent ses vacances en générale
au bord de la mère.
Kadılarımız tek bir günü hak etmiyorlar elbette, 365 gün
bile az gelir. Hepimizin bir annesi olduğuna göre ona duyduğumuz sevgi ve saygıyı
tüm kadınlara karşı genellenebilirse belki de bu konuda daha az problem yaşanacaktır diye düşünüyorum.
Kadını yaşatmak , dünyayı daha medeni bir yer haline getirmenin
yollarından biri olacaktır. Ülkemizde kadınlara karşı süregelen şiddet eğilimi
düşünüldüğünde bu konuda çokta dünya ölçeğinde iyi yerde olduğumuz söylenemez.
Sadece, bu anlamlı gün nedeni ile değil de bu konuya kafa yoran aydın bir
toplum haline gelebildiğimizde, belki de bir birini iyi anlayan daha çağcıl insanlar
olmayı başara bileceğiz diye düşünmek pekte abartılı olmayacaktır.
Tüm kadınların bu günü kutlu olsun zira onlar zaten doğuştan emekçiler.
Bu derste briçte en önemli skor avantajı sağlayan slem ve grand sleme giderken mutlaka kullanılması gereken "key card" as sorma konvansiyonları ve gelişmeler üzerinde durulmuştur.
Eskişehir'de İspanyolca ve İtalyanca dersleri düzenlenecektir. İlgilenenler benimle irtibata geçebilirler. fmemo75@gmail.com Youtube fransızca, italyanca ve briç derslerimiz için resime tıklayın...
Au cours des
dernières années, des actes de violence envers les femmes se sont multipliés
d'une manières inquiétante . Les derniers événements survenus à Mersin en
témoignent. Une jeune femme, âgée de 20 ans, étudiante en première année
d'université a été violée et tuée dans d'horribles circonstances. Ce meurtre a
profondément choqué l'opinion publique. A travers les journaux et les réseaux
sociaux ,des témoignages nous parviennent de tout le pays ; où hommes et femmes
condamnent l'atrocité de ce geste.
Negli ultimi anni , gli atti di violenza contro le donne si sono moltiplicati a inquietanti modi . I recenti avvenimenti in Mersin ne dimonstarno . Una giovane donna , 20 anni , una studentessa di primo anno di università è stata violentata e uccisa in circostanze orribili . L'omicidio ha scioccato il pubblico . Attraverso i giornali e le reti sociali , testimonianze che riceviamo da tutto il paese ; dove uomini e donne hanno condannato le atrocità di questo gesto .
J'anime des ateliers d'aides aux devoirs qui ont lieu après
l'école. Je suis professeur de français diplômée et référencée. J'aide personnellement chaque enfants à effectuer son
travail. J'aide aussi les enfants à apprendre leurs leçons, à effectuer
correctement leurs exercices et préparer leur cartable. L'aide aux devoirs permet aux enfants d'apprendre plus
rapidement avec plus d'enthousiasme et d'acquérir plus d'autonomie. Je dispose d'une salle de classe située à côté de l'école
Pierre Loti dans Tophane. Pour tous les parents intéressés, veuillez me
contactez.
Okul sonrasında öğrencilere
yardımcı olacak çalışmalar yapıyorum. Diplomalı Fransızca öğretmeniyim.Her
öğrenciye ödevini yapması için yardım ediyorum.Öğrencilerin kendilerinin
derslerini öğrenmesi, doğru bir şekilde alıştırmalarını yapması husunda ve
çantalarını düzenlemede onlara yardımcı oluyorum. Öğrencilere ödev konusunda
yardım onların coşkulu bir şekilde çabucak öğrenmelerini ve öz güvenlerini
artırmaktadır. Pierre Loti lisesinin yakınında, Tophane’de bir sınıfım
var.İlgili olan tüm veliler benimle irtibata geçebilirsiniz.