9 Nisan 2015 Perşembe

Gökhan Çelik İle İspanyolca

İspanyolca Eğitim


İspanyolca Eğitim Tanıtım videosunu izleyemeye hoş geldiniz. İspanyolca Eğitim öncelikli olarak siz değerli izleyenlerine "ispanyolca gramer, ispanyolca konuşma ve yazma" üzerine eğitici videolarını her çarşamba ve cumartesi günleri %100 ücretsiz yayınlamaya devam edecektir.

İspanyolca Dersleri youtube kanalımızdan ve wep sayfamızdan takip edebilirsiniz.

Gökhan Çelik profesyonel Ispanyolca eğiticisidir. İspanya, Ekvator Ginesi, Venezuela ve Ispanyolca konuşulan bir çok ülkede bulunmuştur. Aradığın öğretmendir. Sabırlı, istikrarlı ve harika radyo anlatım sesine sahiptir. Daha önceden görmediğin tarzda Ispanyolcayı nasıl kullanacağını öğrenmeye hazır ol!

İspanyolca Eğitim Youtube Kanalımız
www.youtube.com/İspanyolcaEğitim

İspanyolca Eğitim Wep sayfamız
http://ispanyolcaegitim-tr.com/

Fransızca, İtalyanca ders kanalımız
https://www.youtube.com/channel/UCFC0k8P0HPGpjrM8XYVtT4A

ispanyolca ders seviye 3 (spanish lessons level 3)




ispanyolca kursları seviye 2 (spanish lessons level 2)

ispanyolca dersleri seviye 1 (Spanish lessons level 1)

7 Nisan 2015 Salı

İspanyolca Pratik | Couchsurfing "Gökhan Çelik"

İspanyolca derslerimizi arkadaşımız Gökhan Çelik ile buradan izleyebilirsiniz. Kanalımız tarafından önerilmektedir.

Gökhan Çelik profesyonel Ispanyolca eğiticisidir. Ispanya, Ekvator Ginesi, Venezuela ve 

İspanyolca konuşulan bir çok ülkede bulunmuştur. Aradığın öğretmendir. Sabırlı, istikrarlı ve

harika radyo anlatım sesine sahiptir. Daha önceden görmediğin tarzda İspanyolcayı nasıl 

kullanacağını öğrenmeye hazır ol!


4 Nisan 2015 Cumartesi

fransızca ders 2 ünite dersler A1.2 1-5 ünite 20 ders






fransızca ders 20 surprise



Aşağıdaki cümleleri zaman zarflarına dikkat ederek uygun zaman ile tamamlayınız.

(présent, passé composé, futur simple)

Il ……………..(parler) français maintenant.
Hier soir, il  ……………(pleuvoir) .
Il ………………(aller) en France l’année prochaine.
Avant-hier, nous …………….(faire) une promenade au bord de la mer.
Demain, vous ……………….(sortir) avec nous ?


fransızca ders 19 c'est d'accord



Aşağıdaki cümleleri Türkçeye çeviriniz.

·       chacun de mes élèves doit trouver la bonne réponse.
·       Chacune fait sa réservation,
c’ est mieux.

·       Chacun fait son devoir, comme ça nous apprendrons mieux.

2 Nisan 2015 Perşembe

fransızca ders combien de ilk videomuz




Aşağıda cevapları verilen sorulara « combien de » ile soru sorunuz.

  1. Il a deux livres.
  2. j’ai trois frères.
  3. Nous avons une cravate rouge , Monsieur.
  4. On est déjà venus en Turquie deux fois.
    5.  Mehmet fera deux fois par jours ces exercices recommandés par le docteur.

fransızca ders 18 les grandes vacances



Aşağıdaki  soru cümlelerinde  altı çizili sözcüklerin yerine zamir kullanarak  soruları cevaplayınız.

(lui-leur-le-la-l’-les)

1.      Tu vois ton cousin ? Oui, je………vois.

2.      Tu téléphoneras à tes amis ce soir pour la fête ? Oui, je………….téléphonerai.

3.      Il va expliquer le sujet aux spectateurs ? Oui, il va…………..expliquer.
4.      Tu aimes bien ce film ?Oui, je ………..aime bien.

5.      Vous direz la vérité à vos amis ? Oui, je ………dirai la vérité.


6.      Vous voyez ces belles filles blondes ? Oui, nous…………voyons .

7.       Est-ce que ton cousin téléphonera à ton oncle pour notre projet d’été ? Oui, il ……….téléphonera ce coir.

 Aşağıdaki cümlelerde zamirlerin altı çizilmiştir. Altı çizili zamirlerin yerine özel ya da cins isim yazarak cümleleri yeniden yazın.

Örnek……je lui dis « bonsoir »……… je dis bonsoir à mon père.

Lui =son père

1.      Nous leur téléphonerons demain pour la fête.
2.      Il lui dira peut-être la réalité.
3.      Nous les aimons beaucoup.
4.      Vous leur dites toujours ce qui se passe ?
5.      Je l’emmène au parc.
6.      Il la met avec joie.
7.      il le dira à son père.

Aller au futur simple (ir……)

J’irai….tu iras…il ira….nous irons…..vous irez…..ils iront

Faire au futur simple  (fer……)


Je ferai……tu feras…..il fera…….nous ferons….vous ferez….ils feront

31 Mart 2015 Salı

fransızca ders 2 nettoyage de printemps 17



Bu derste Fransızcada gelecek zaman (futur simple) anlatılmaktadır.  Gelecek zaman kısa bir giriş yapılmaktadır. Fransızcada geniş zaman yapılırken eylemlerin mastarına "avoir" sahip olmak eylemimin şimdiki zaman çekimi sırayla eklenmektedir. Eklerimiz bu durumda ai-as-a-ons-ez-ont şeklindedir.  Örneğin aimer eylemi düşüldüğünde: 

j'aimerai ...ı will love (like)
tu aimeras
il aimer
nous aimerons 
vous aimerez
ils aimeront


tre" .eylemininin kökü tamamen değişip ser- "avoir" ise aur- şeklindedir. Yine çok kullanılan "aller" eylemi ir......ve venir eylemi viendr...şekline gelmektedir. Gelecek zamanda düzensiz eylemler ve çekimleri için linki verilen videomuzu izlemeniz tavsiye edilir.

https://www.youtube.com/watch?v=pLIaJrBKRwY



Yakın gelecek zaman olan futur proche için  aşağıdaki linkteki videoyu tavsiye ederiz.

https://www.youtube.com/watch?v=XDG_s-ltdZM&list=PL3pFQDLvmLmlIwCdYEwA4A4GTfws4cmsk&index=20





Aşağıdaki cümleleri gelecek zamanda yeniden yazınız.

·       Il va sortir de la classe dans quelque minute.
·       Nous voulons voir nos amis en vacances à Antalya.
·       Sophie a la possibilité de revenir en Turquie l’année prochaine.
·       Qui va aller à Paris cet été ?
·       Il va être professeur de sport plus tard.
·       Vous emmenez les enfants au parc après-midi.
.        Ont-ils peur du chien d’après vous ?












29 Mart 2015 Pazar

fransızca ders 16 ça sert à quoi ce turc ?


Fransızcada mülkiyet zamirleri.

Fransızcada tekil mülkiyet zamirleri,  benim ki (mine)….le mien (m)…la mienne (f)  seninki (yours) le tien (m) la tienne (f), onunki (his, hers)  le sien (m) la sienne (f). Şeklindedir. Bir tablo ile anlatırsak,


benimki
Seninki
onunki
m
Le mien
Le tien
La sien
f
La mienne
Le tienne
La sienne

mine
yours
His/hers



Aşağıdaki cümlelerde altı çizili sözcük gruplarının yerine mülkiyet zamiri kullanarak cevap verin

1.   C’est ton livre ? Oui, c’est………………..

2.   C’est la gomme de Mehmet ? Non, ce n’est pas…………....mais c’est…………………

3.   Ma voiture est plus rapide que…………….(seninki) ?
   Oui, …………….est plus rapide  que…………….(benimki)




italyanca ünite dersler

27 Mart 2015 Cuma

fransızca ders 15 Tu connais cette région ?


Bu dersimizde Fransızcada isimlerden önce kullanılan sıfatlar konusu ele alınmıştır. Aşağıdaki sıfatlar isimlerden önce kullanılırlar.

Grand….petit……vieux……beau……jolie

Örnek :

Une grande famille,  une veille dame,  une belle fille, une jolie mère, une petite fille

Not : Fransızcada sıfatlar genel olarak isimden sonra kullanılır.


Un homme âgé,    une fille française,  un garçon sympa


24 Mart 2015 Salı

italyanca ders 10 alla ricerca di lavoro


Bu videoda İtalyanca iş ararken İtalya'da gerekli olan belgeler üzerinde durulmaktadır. Fiil grupları ---are,-ere ve -ire ile biten eylemlerin şimdiki zamanda çekim örnekleri vardır. Ballare ..ballo...balli...balla..balliamo..ballate...ballano ....ridere  rido..ridi..ride...ridiamo..ridete...ridono

İyi çalışmalar diliyoruz.


23 Mart 2015 Pazartesi

la turquie: İstanbul et la Cappadoce



Vous envisagez de visiter istanbul ou la Cappadoce, un jour, pourquoi pas ? Ce sont deux merveilles exceptionnelles du monde. Vous aimeriez bien avoir quelques petits renseignement avant d’ y aller voir ? On vous donne une idée générale sur ces deux pittoresques coins de l’orient. Profitez-en. Merci.


fransızca 14 je suis contente de t'entendre

Bu derste fransızcada 3.tekil fiil çekimi yapılan (il/elle-on) zamirinin anlamları üzerinde durlumuştur. "on" zamiri 3.tekil çekilir...on fait, on danse, on mange vb. 3. anlama gelir:

1. on = nous...............on va cinéma. Nous allons au cinéma.
2. les gens= insanlar...on parle en français en France....Les gens parlent français en france. (Fransa'da fransızca konuşulur. (insanlar fransa'da fransızca konuşur.)
3. Quelqu'un......(birisi)   on m'a dit...quelqu'un m'a dit ..birisi bana dedi, bana denildi, (it was told me.)

İkinci kısımda duygu belirten sıfatlar üzerinde durulmuştur. (content..hoşnut...stressé...triste, avoir peur, etre en colère..etc..

Fransızca dersleri 1- 4 ünite


Bu bölümde Fransızcaya yeni başlayanlar için hazırladığımız A1.1 seviyesi 1-20 derslik video anlatımları ünitelere göre gruplayıp 5 derslik 4 ünite halinde yeniden düzenledik. Bu ders anlatımları İkinci yabancı dil Fransızca dersi Anadolu Lisesi 9. ve 10.sınıf öğrencilerinin konularını kapsamaktadır. Ayrıca Fransızcaya yeni başlamak isteyen herkese önerilir. Kolay gelsin.

fransızca ders 2. ünite 6-7-8-9-10. ders

22 Mart 2015 Pazar

fransızca ders 1. Ünite 1 2 3 4 5 ders




 Ders 1………..Salut

- Saluer - Dire son nom - Demander le nom  de son interlocuteur - Épeler son nom – Remercier
Selamlaşma , ismini söyleme, muhatabının ismini sorma, ismini heceleme, teşekkür etme, fransız alfabesi

Vocabulaire: - Pour saluer, se présenter,  demander le nom de quelqu’un - L’alphabet

Conjugaison : - S’appeler au présent (je) Phonétique - Prononciation du nom des  lettres de l’alphabet

- saluer - se présenter
Interculturel: - tutoyer et  vouvoyer - quelques   prénoms   français

Ders 2  Tu parles français ?

Dire sa nationalité,  le lieu où l’on vit, les  langues que l’on parle - Demander des  informations à  quelqu’un et donner  des informations sur  soi-même

Vocabulaire - Adjectifs de nationalité - Noms de villes et de pays - Nombres de 1 à 10
Grammaire - Masculin et féminin des adjectifs  de nationalité - Habiter à + nom de ville /  habiter en + nom de pays Conjugaison - S’appeler, parler, habiter,  être au présent (je, tu, vous) Phonétique - L’intonation interrogative - Adjectifs masculins et féminins

Millet belirten sıfatlar, Ülke ve Şehir isimleri, 1-10 arası sayılar, yaşamak eylemi (şimdiki zaman) Fiil çekimleri, ses tonuile soru sorma.

- Entrer en  contact - Comprendre  une fiche  d’identité Interculturel: - Situations de  communication  en français.


Ders 3     vous avez cinq minutes      ?

Demander son nom  à quelqu’un - Demander son âge  à quelqu’un et dire  son âge –

Demander de  reformuler un énoncé
Vocabulaire - Mots interrogatifs:  comment? où? pardon? quel? - Nombres de 11 à 20

Grammaire - L’interrogation avec mot  interrogatif - Habiter en + nom de pays  féminin … / habiter au + nom  de pays masculin - Les accents Conjugaison Avoir au présent (je, tu, vous).

Soru sözcükleri, Bir yerde yaşamak, sahip olmak fiili ve çekimi, yaşını söyleme

- Signifier qu’on n’a pas compris, demander de reformuler
Interculturel: - Dans la rue

Ders 4  Qui est-ce ? (p. 28-31)

Identifier quelqu’un - Demander et donner  des informations sur  une autre personne
Vocabulaire - Pour décrire les personnes

Grammaire - C’est…/Il (elle) est …C’est le/la … - L’article défini singulier le/la/l’ - Le féminin des adjectifs (1) - Nom  +  de / d’  +  nom Conjugaison - S’appeler, parler, habiter, être  au présent (il/elle) - Étudier au présent (je, tu, il/elle,  vous)

 Phonétique - Marques du masculin et du  féminin

- Parler de  quelqu’un - Compléter  une fiche  d’identité
Interculturel: - Relations entre  frère et sœur


Ders 5  Bienvenue au lycée ! (p. 35-39)

- Dire ses principaux  goûts, exprimer une  préférence - Prendre congé
Vocabulaire - Aimer, aimer bien, préférer - L’école (classes,matières scolaires)  et les loisirs Grammaire - Article défini + nom au pluriel:  les + (nom)s. Conjugaison - Aimer, préférer au présent (je / tu / il / elle / vous)
- Se présenter  par écrit - Lire et écrire  un courriel

Interculturel: - Le système  scolaire français

21 Mart 2015 Cumartesi

italyanca ders 9 dal medico

Bu derste dovere, studiare, dormire vb italyancada 1.2.3. grup fiillerin çekimleri, dovere (must)  ve örnek cümleler yapılmıştır. avere mal di.....ve mi male ....... kalıpları ile vücüdun bölümleri tekil ve çoğul cümleler yapılmıştır.





Aşağıdaki cümleleri İtalyancaya Çevirin

1. Okula yürüyerek gitmeliyim.
2. Biz ders çalışmalıyız.
3. Okuldan geliyorum.
4. saat 4'te işe gitmeliyim.
5. Neye ihtiyacınız var?
6. Başım çok ağrıyor.
7. Boğazınız mı ağıyor?

20 Mart 2015 Cuma

fransızca ders 13 c'était bien


Bu dersimizde Fransızca 'imparfait" dediğimiz türkçede şimdiki zamanın hikayesi (ingilizcesi 

Past Continuous Tense ) olan zamana giriş alıştırmaları yapılmaktadır. C'était (it was) "être"  , il faisait  "faire"  (hava durumları için) ve il y avait   y avoir ( There was (were) 

 Not: İmparfait  geçmişte gerçekleşmiş ancak etkisi geçmişte devam eden olay ve olguları anlatmak için kullanılır. ( İl pleuvait encore...........hala yağmur yağıyordu (geçmişte devam ediyor) (it was rainning)




 Aşağıdaki cümleleri "imparfait" zamanında yeniden yazın.

Il fait beau………………………………..
C’est très intéressant……………………….
Il y a des nuages aujourd’hui à Eskişehir……………….
C’est très ennuyeux, ce  livre !...............................
Il fait chaud à Antalya en été………………………..
Il y a du bruit dans les grandes villes................................

fransızca ders 12 biographie

Bu ders videomuzda, Fransızca da tarihleri söyleme, "y " zamiri ve Atatürk'ün kısa öz geçmişi ve Atatürk İlkelerinin Fransızcası ve anlamları üzerinde durulmuştur.





                 Aşağıdaki Atatürk ile ilgili cümleleri geçmiş zamanda yeniden yazın.


Atatürk est né en 1881. Il fait ses études militaires.  Il a un rôle vitale dans notre  Guerre de l’Independence. L’assemblé Nationale proclame la République le 29 octobre 1923. et elle élut Atatürk comme le premier président de la république. Il est président de la république pendant 15 ans. Il lit beaucoup de livres. Il meurt en 1938 à İstanbul dans le palais de Dolmabahçe.

15 Mart 2015 Pazar

İtalyanca ders 8 ' e kadar yardımcı dilbilgisi konuları


Bu derste İtalyanca fiil çekimleri," il-la-lo-l'-i-le-gli-un-una-uno- piacere, andare, venire, parlare, finire, capire, questo-questi-queste.....gibi dil bilgisi konularının üzerinde durulmuştur. İlk 8 dersi tamamlayanların mutlaka bilgileri pekiştirmek amacıyla izlemesinde fayda vardır.








fransızca ders 11 quoi de neuf

Bu derste Fransızca dili geçmiş zaman tekrarı, faire (fait)...recevoir (reçu) ve geçmiş zamanda eylemlerde nasıl olumsuz yapmak gerektiğini anlatıyoruz.





Aşağıdaki cümleleri geçmiş zamanda yeniden yazın.


·         Il ne vient pas chez moi.
·         Nous n’avons pas de chance dans la vie.
·         Ils ne sont pas vraiment gentils.
·         Ce train ne part pas à İzmir.
·         Nous n’allons pas à pied jusqu’à la bibliothèque.

·         Il ne neige pas beaucoup sur Eskişehir mais il pleut beaucoup.

14 Mart 2015 Cumartesi

Briç dersleri : 2 trefl açılışları ve cevaplar

2 trefl briçte artifisiyel dediğimiz renk belirtmeyen bir açılış türüdür. Açıcı elinde 23+ puan ile bu açıcı yapar. Cevapçı ile nasıl anlaşacaklarını anlatmaya çalıştık. Zona kadar pas deme hakkı yoktur, cevapcının buna dikkat etmek gerekir.


13 Mart 2015 Cuma

fransızca ders 10 pas de chance

Bu derste Fransızca geçmiş zamanın hareket bildiren eylemler ile "etre" yardımcı fiili ile nasıl yapıldığı anlatılmıştır. Ayrıca çift zamirli eylemlerde de ( se lever, se coucher.....) yardımcı fiil "etre" olduğu, ve bu eylemle çekilen fiillerin özne m/f ve s/p uyum sağladıkları konusu anlatılmıştır.





Aşağıdaki cümleleri geçmiş zamanda verilen fiilleri çekerek tamamlayın. Özne m.f. ve tekil çoğula dikkat ediniz.

  1. Il ………………(sorti) de la classe.
  2. Nous ………..……(aller) en bus à Paris de Marseille.
  3. Ayşe………….. (se lever) à 8 h. et……………. (se coucher) à 22 h. hier soir.
  4. Pour aller à İstanbul , elles……………..….(passer) par Bursa.
  5. Elle…………….(monter) au deuxième étage.


10 Mart 2015 Salı

fransızca 9 et toi qu'est ce que tu as fait ?

Bu derste fransızca dili geçmiş zamana giriş yapılmıştır. ( avoir (şimdiki zaman + participe passé). İngilizcede ki present perfecte anlama ve yapı açısından benzemektedir.





Aşağıdaki Cümleleri geçmiş zamanda yeniden yazın.


1. Nous mangeons de la glace quand il fait beau.
2. Ils viennent du cinéma un peu en retard.
3. Les élèves passent ses vacances en  générale au bord de la mère.
4. Qui veut boire du the ?
4. Personne ne me dit la vérité.
5. je prends le bus pour arriver à l’école.
6. Ils ont une belle maison à la campagne.
7. Il est au cinéma.


8 Mart 2015 Pazar

8 MART



Dünya Kadınlar Günü,  8 Mart

Kadılarımız tek bir günü hak etmiyorlar elbette, 365 gün bile az gelir. Hepimizin bir annesi olduğuna göre ona duyduğumuz sevgi ve saygıyı tüm kadınlara karşı  genellenebilirse belki de bu konuda daha az problem yaşanacaktır diye düşünüyorum.

Kadını yaşatmak , dünyayı daha medeni bir yer haline getirmenin yollarından biri olacaktır. Ülkemizde kadınlara karşı süregelen şiddet eğilimi düşünüldüğünde bu konuda çokta dünya ölçeğinde iyi yerde olduğumuz söylenemez. Sadece, bu anlamlı gün nedeni ile değil de bu konuya kafa yoran aydın bir toplum haline gelebildiğimizde, belki de bir birini iyi anlayan daha çağcıl insanlar olmayı başara bileceğiz diye düşünmek pekte abartılı olmayacaktır.

Tüm kadınların bu günü kutlu olsun zira onlar zaten doğuştan emekçiler.

briç dersleri " as sorma"



Bu derste briçte en önemli skor avantajı sağlayan slem ve grand sleme giderken mutlaka kullanılması gereken "key card" as sorma konvansiyonları ve gelişmeler üzerinde durulmuştur.

17 Şubat 2015 Salı

italyanca ve ispanyolca dersleri eskişehir.....




Eskişehir'de İspanyolca ve İtalyanca dersleri düzenlenecektir. İlgilenenler benimle irtibata geçebilirler. 

fmemo75@gmail.com

Youtube fransızca, italyanca ve briç derslerimiz için resime tıklayın...


16 Şubat 2015 Pazartesi

Özgecan ASLAN

yorumsuz.............sans commentaire

Au cours des dernières années, des actes de violence envers les femmes se sont multipliés d'une manières inquiétante . Les derniers événements survenus à Mersin en témoignent. Une jeune femme, âgée de 20 ans, étudiante en première année d'université a été violée et tuée dans d'horribles circonstances. Ce meurtre a profondément choqué l'opinion publique. A travers les journaux et les réseaux sociaux ,des témoignages nous parviennent de tout le pays ; où hommes et femmes condamnent l'atrocité de ce geste.



Negli ultimi anni , gli atti di violenza contro le donne si sono moltiplicati a inquietanti modi . I recenti avvenimenti in Mersin ne dimonstarno . Una giovane donna , 20 anni , una studentessa di primo anno di università è stata violentata e uccisa in circostanze orribili . L'omicidio ha scioccato il pubblico . Attraverso i giornali e le reti sociali , testimonianze che riceviamo da tutto il paese ; dove uomini e donne hanno condannato le atrocità di questo gesto .




italyanca dil bilgisi dersleri

İstanbul'da Fransızca Dersleri.....Sitemiz ve kanalımız tarafından önerilmektedir....récommandé par notre chaine



Chers parents,

J'anime des ateliers d'aides aux devoirs qui ont lieu après l'école.
Je suis professeur de français diplômée et référencée.
J'aide personnellement chaque enfants à effectuer son travail.
J'aide aussi les enfants à apprendre leurs leçons, à effectuer correctement leurs exercices et préparer leur cartable.
L'aide aux devoirs permet aux enfants d'apprendre plus rapidement avec plus d'enthousiasme et d'acquérir plus d'autonomie.
Je dispose d'une salle de classe située à côté de l'école Pierre Loti dans Tophane. Pour tous les parents intéressés, veuillez me contactez.


Değerli veliler,

Okul sonrasında öğrencilere yardımcı olacak çalışmalar yapıyorum. Diplomalı Fransızca öğretmeniyim.Her öğrenciye ödevini yapması için yardım ediyorum.Öğrencilerin kendilerinin derslerini öğrenmesi, doğru bir şekilde alıştırmalarını yapması husunda ve çantalarını düzenlemede onlara yardımcı oluyorum. Öğrencilere ödev konusunda yardım onların coşkulu bir şekilde çabucak öğrenmelerini ve öz güvenlerini artırmaktadır. Pierre Loti lisesinin yakınında, Tophane’de bir sınıfım var.İlgili olan tüm veliler benimle irtibata geçebilirsiniz.