Bizimle Fransızca, İtalyanca, İspanyolca ve briç öğrenin
"Let’s learn with us French, Italian, Spanish and bridge"
"Apprenez avec nous français, italien , espagnol et bridge"
Bu derste Fransızcada gelecek zaman (futur simple) anlatılmaktadır. Gelecek zaman kısa bir giriş yapılmaktadır. Fransızcada geniş zaman yapılırken eylemlerin mastarına "avoir" sahip olmak eylemimin şimdiki zaman çekimi sırayla eklenmektedir. Eklerimiz bu durumda ai-as-a-ons-ez-ont şeklindedir. Örneğin aimer eylemi düşüldüğünde: j'aimerai ...ı will love (like) tu aimeras il aimera nous aimerons vous aimerez ils aimeront
"être" .eylemininin kökü tamamen değişip ser- "avoir" ise aur- şeklindedir. Yine çok kullanılan "aller" eylemi ir......ve venir eylemi viendr...şekline gelmektedir. Gelecek zamanda düzensiz eylemler ve çekimleri için linki verilen videomuzu izlemeniz tavsiye edilir. https://www.youtube.com/watch?v=pLIaJrBKRwY
Yakın gelecek zaman olan futur procheiçin aşağıdaki linkteki videoyu tavsiye ederiz.
Fransızcada tekil mülkiyet zamirleri,
benim ki (mine)….le mien (m)…la mienne (f) seninki (yours) le tien (m) la tienne (f),
onunki (his, hers) le sien (m) la sienne
(f). Şeklindedir. Bir tablo ile anlatırsak,
benimki
Seninki
onunki
m
Le mien
Le tien
La sien
f
La mienne
Le tienne
La sienne
mine
yours
His/hers
Aşağıdaki cümlelerde altı çizili sözcük gruplarının yerine mülkiyet zamiri
kullanarak cevap verin
1.C’est ton
livre ? Oui, c’est………………..
2.C’est la
gomme de Mehmet ? Non, ce n’est pas…………....mais c’est…………………
Bu videoda İtalyanca iş ararken İtalya'da gerekli olan belgeler üzerinde durulmaktadır. Fiil grupları ---are,-ere ve -ire ile biten eylemlerin şimdiki zamanda çekim örnekleri vardır. Ballare ..ballo...balli...balla..balliamo..ballate...ballano ....ridere rido..ridi..ride...ridiamo..ridete...ridono İyi çalışmalar diliyoruz.
Vous envisagez de visiter istanbul ou la Cappadoce,
un jour, pourquoi pas ? Ce sont deux merveilles exceptionnelles du monde.
Vous aimeriez bien avoir quelques petits renseignement avant d’ y aller voir ?
On vous donne une idée générale sur ces deux pittoresques coins de l’orient. Profitez-en.
Merci.
Bu derste fransızcada 3.tekil fiil çekimi yapılan (il/elle-on) zamirinin anlamları üzerinde durlumuştur. "on" zamiri 3.tekil çekilir...on fait, on danse, on mange vb. 3. anlama gelir:
1. on = nous...............on va cinéma. Nous allons au cinéma.
2. les gens= insanlar...on parle en français en France....Les gens parlent français en france. (Fransa'da fransızca konuşulur. (insanlar fransa'da fransızca konuşur.)
3. Quelqu'un......(birisi) on m'a dit...quelqu'un m'a dit ..birisi bana dedi, bana denildi, (it was told me.)
İkinci kısımda duygu belirten sıfatlar üzerinde durulmuştur. (content..hoşnut...stressé...triste, avoir peur, etre en colère..etc..
Bu bölümde Fransızcaya yeni başlayanlar için hazırladığımız A1.1 seviyesi 1-20 derslik video anlatımları ünitelere göre gruplayıp 5 derslik 4 ünite halinde yeniden düzenledik. Bu ders anlatımları İkinci yabancı dil Fransızca dersi Anadolu Lisesi 9. ve 10.sınıf öğrencilerinin konularını kapsamaktadır. Ayrıca Fransızcaya yeni başlamak isteyen herkese önerilir. Kolay gelsin.
- Saluer - Dire son nom - Demander le nom de son interlocuteur - Épeler son nom –
Remercier
Selamlaşma
, ismini söyleme, muhatabının ismini sorma, ismini heceleme, teşekkür etme,
fransız alfabesi
Vocabulaire: - Pour saluer, se présenter, demander le nom de quelqu’un - L’alphabet
Conjugaison : - S’appeler au présent (je)
Phonétique - Prononciation du nom des
lettres de l’alphabet
- saluer - se présenter
Interculturel: - tutoyer et vouvoyer - quelques prénoms
français
Ders
2 Tu parles français ?
Dire sa nationalité, le lieu où l’on vit, les langues que l’on parle - Demander des informations à quelqu’un et donner des informations sur soi-même
Vocabulaire - Adjectifs de nationalité - Noms
de villes et de pays - Nombres de 1 à 10
Grammaire - Masculin et féminin des
adjectifs de nationalité - Habiter à +
nom de ville / habiter en + nom de pays
Conjugaison - S’appeler, parler, habiter,
être au présent (je, tu, vous) Phonétique - L’intonation interrogative -
Adjectifs masculins et féminins
Millet
belirten sıfatlar, Ülke ve Şehir isimleri, 1-10 arası sayılar, yaşamak eylemi
(şimdiki zaman) Fiil çekimleri, ses tonuile soru sorma.
- Entrer en
contact - Comprendre une
fiche d’identité Interculturel: -
Situations de communication en français.
Ders
3 vous avez cinq minutes ?
Demander son nom à quelqu’un - Demander son âge à quelqu’un et dire son âge –
Demander de
reformuler un énoncé
Vocabulaire - Mots interrogatifs: comment? où? pardon? quel? - Nombres de 11 à
20
Grammaire - L’interrogation avec mot interrogatif - Habiter en + nom de pays féminin … / habiter au + nom de pays masculin - Les accents Conjugaison Avoir
au présent (je, tu, vous).
Soru
sözcükleri, Bir yerde yaşamak, sahip olmak fiili ve çekimi, yaşını söyleme
- Signifier qu’on n’a pas compris, demander de
reformuler
Interculturel: - Dans la rue
Ders 4 Qui est-ce ? (p. 28-31)
Identifier quelqu’un - Demander et donner des informations sur une autre personne
Vocabulaire - Pour décrire les personnes
Grammaire - C’est…/Il (elle) est …C’est le/la
… - L’article défini singulier le/la/l’ - Le féminin des adjectifs (1) -
Nom + de / d’
+ nom Conjugaison - S’appeler,
parler, habiter, être au présent
(il/elle) - Étudier au présent (je, tu, il/elle, vous)
Phonétique - Marques du masculin et du féminin
- Parler de
quelqu’un - Compléter une
fiche d’identité
Interculturel: - Relations entre frère et sœur
Ders
5 Bienvenue au lycée ! (p. 35-39)
- Dire ses principaux goûts, exprimer une préférence - Prendre congé
Vocabulaire - Aimer, aimer bien, préférer -
L’école (classes,matières scolaires) et
les loisirs Grammaire - Article défini + nom au pluriel: les + (nom)s. Conjugaison - Aimer, préférer
au présent (je / tu / il / elle / vous)
- Se présenter
par écrit - Lire et écrire un
courriel
Bu derste dovere, studiare, dormire vb italyancada 1.2.3. grup fiillerin çekimleri, dovere (must) ve örnek cümleler yapılmıştır. avere mal di.....ve mi male ....... kalıpları ile vücüdun bölümleri tekil ve çoğul cümleler yapılmıştır.
Aşağıdaki cümleleri İtalyancaya Çevirin
1. Okula yürüyerek gitmeliyim. 2. Biz ders çalışmalıyız. 3. Okuldan geliyorum. 4. saat 4'te işe gitmeliyim. 5. Neye ihtiyacınız var? 6. Başım çok ağrıyor. 7. Boğazınız mı ağıyor?
Bu dersimizde Fransızca 'imparfait" dediğimiz türkçede şimdiki zamanın hikayesi (ingilizcesi
Past Continuous Tense ) olan zamana giriş alıştırmaları yapılmaktadır. C'était (it was) "être" , il faisait "faire" (hava durumları için) ve il y avait y avoir ( There was (were)
Not: İmparfait geçmişte gerçekleşmiş ancak etkisi geçmişte devam eden olay ve olguları anlatmak için kullanılır. ( İl pleuvait encore...........hala yağmur yağıyordu (geçmişte devam ediyor) (it was rainning)
Aşağıdaki cümleleri "imparfait" zamanında yeniden yazın.
Il fait beau………………………………..
C’est très intéressant……………………….
Il y a des nuages
aujourd’hui à Eskişehir……………….
C’est très ennuyeux, ce livre !...............................
Il fait chaud à
Antalya en été………………………..
Il y a du bruit dans
les grandes villes................................
Bu ders videomuzda, Fransızca da tarihleri söyleme,"y "zamiri ve Atatürk'ün kısa öz geçmişi ve Atatürk İlkelerinin Fransızcası ve anlamları üzerinde durulmuştur.
Aşağıdaki Atatürk ile ilgili
cümleleri geçmiş zamanda yeniden yazın.
Atatürk est né en
1881. Il fait ses études militaires. Il a un rôle vitale dans notre Guerre de l’Independence. L’assemblé Nationale
proclame la République le 29 octobre 1923. et elle élut Atatürk comme le
premier président de la république. Il est président de la république pendant
15 ans. Il lit beaucoup de livres. Il meurt en 1938 à İstanbul dans le palais de Dolmabahçe.
Bu derste İtalyanca fiil çekimleri," il-la-lo-l'-i-le-gli-un-una-uno- piacere, andare, venire, parlare, finire, capire, questo-questi-queste.....gibi dil bilgisi konularının üzerinde durulmuştur. İlk 8 dersi tamamlayanların mutlaka bilgileri pekiştirmek amacıyla izlemesinde fayda vardır.