Bizimle Fransızca, İtalyanca, İspanyolca ve briç öğrenin "Let’s learn with us French, Italian, Spanish and bridge" "Apprenez avec nous français, italien , espagnol et bridge"
Sayfalar
- Ana Sayfa
- Voilà ders kitabı---yeni. Bien Sûr A1.1 - A1.2 (9-10-11-12.) sınıf lise ikinci yabancı dil Fransızca dersleri
- Hakkımızda
- fransızca dersleri 9-10 sınıf ders notları
- fransızca,italyanca, ispanyolca dersleri
- you tube 'da bizi izleyin
- Youtube Kanalımızdaki Tüm Videolar
- Briç dersleri -Yusuf Okay ile
- Fransızca Test A1-1 / A1.2
- Ders Notları 9/10 sınıf
- fransızca tez 1
- Fransızca ders videoları- horoz, günler- aller fii...
- Derslerde kullandığımız Fransızca kitabları SALUT
- Fransızca ders A1.1 ders sonlarına (alıştırma kita...
- Fransızca dersleri A1.2 11. sınıflar için (Alış...
- Erasmus + 2014-2020
- Fransızca Dersleri A2.1
- BİZİ TAKİP EDENLER
- Fransızca Eğitim yoube kanalı istatistikleri
- ERASMUS+ KA 1 PROJEMİZ
- FRANSIZCA, İTALYANCA, İSPANYOLCA RADİO
- Fransızca Dil Bilgisi Dersleri
- Yabancı Dil Seviyeleri A1-A2-B1-B2-C1-C2 NEDİR?
- Dil Öğrenirken neler Yapabiliriz?
- 9. sınıflar voila transcription
- 10.sınıflar voila transcription
- Fransızca dil bilgisi dersleri
- ACTIVITES LUDIQUES
4 Nisan 2015 Cumartesi
fransızca ders 20 surprise
Aşağıdaki cümleleri zaman
zarflarına dikkat ederek uygun zaman ile tamamlayınız.
(présent, passé composé, futur
simple)
Il ……………..(parler) français maintenant.
Hier soir, il ……………(pleuvoir) .
Il ………………(aller) en France l’année
prochaine.
Avant-hier, nous …………….(faire)
une promenade au bord de la mer.
Demain, vous ……………….(sortir) avec
nous ?
fransızca ders 19 c'est d'accord
Aşağıdaki cümleleri Türkçeye çeviriniz.
·
chacun de mes élèves doit trouver la bonne réponse.
·
Chacune fait sa réservation,
c’ est mieux.
·
Chacun fait son devoir, comme ça nous apprendrons mieux.
2 Nisan 2015 Perşembe
fransızca ders combien de ilk videomuz
Aşağıda cevapları
verilen sorulara « combien de » ile soru sorunuz.
- Il a deux livres.
- j’ai trois frères.
- Nous avons une cravate rouge , Monsieur.
- On est déjà venus en Turquie deux fois.
fransızca ders 18 les grandes vacances
Aşağıdaki soru cümlelerinde altı çizili sözcüklerin yerine zamir
kullanarak soruları cevaplayınız.
(lui-leur-le-la-l’-les)
1.
Tu vois ton cousin ?
Oui, je………vois.
2.
Tu téléphoneras à tes amis
ce soir pour la fête ? Oui, je………….téléphonerai.
3.
Il va expliquer le sujet aux spectateurs ?
Oui, il va…………..expliquer.
4.
Tu aimes bien ce film ?Oui,
je ………..aime bien.
5.
Vous direz la vérité à vos amis ?
Oui, je ………dirai la vérité.
6.
Vous voyez ces belles filles
blondes ? Oui, nous…………voyons .
7.
Est-ce que ton cousin téléphonera à ton
oncle pour notre projet d’été ? Oui, il ……….téléphonera ce coir.
Aşağıdaki cümlelerde zamirlerin altı
çizilmiştir. Altı çizili zamirlerin yerine özel ya da cins isim yazarak
cümleleri yeniden yazın.
Örnek……je
lui dis « bonsoir »……… je dis bonsoir à mon père.
Lui =son père
1.
Nous leur téléphonerons
demain pour la fête.
2.
Il lui dira peut-être la
réalité.
3.
Nous les aimons beaucoup.
4.
Vous leur dites toujours ce
qui se passe ?
5.
Je l’emmène au parc.
6.
Il la met avec joie.
7.
il le dira à son père.
Aller au
futur simple (ir……)
J’irai….tu iras…il ira….nous
irons…..vous irez…..ils iront
Faire au
futur simple (fer……)
Je
ferai……tu
feras…..il fera…….nous ferons….vous ferez….ils feront
31 Mart 2015 Salı
fransızca ders 2 nettoyage de printemps 17
Bu derste Fransızcada gelecek zaman (futur simple) anlatılmaktadır. Gelecek zaman kısa bir giriş yapılmaktadır. Fransızcada geniş zaman yapılırken eylemlerin mastarına "avoir" sahip olmak eylemimin şimdiki zaman çekimi sırayla eklenmektedir. Eklerimiz bu durumda ai-as-a-ons-ez-ont şeklindedir. Örneğin aimer eylemi düşüldüğünde:
j'aimerai ...ı will love (like)
tu aimeras
il aimera
nous aimerons
vous aimerez
ils aimeront
"être" .eylemininin kökü tamamen değişip ser- "avoir" ise aur- şeklindedir. Yine çok kullanılan "aller" eylemi ir......ve venir eylemi viendr...şekline gelmektedir. Gelecek zamanda düzensiz eylemler ve çekimleri için linki verilen videomuzu izlemeniz tavsiye edilir.
https://www.youtube.com/watch?v=pLIaJrBKRwY
Yakın gelecek zaman olan futur proche için aşağıdaki linkteki videoyu tavsiye ederiz.
https://www.youtube.com/watch?v=XDG_s-ltdZM&list=PL3pFQDLvmLmlIwCdYEwA4A4GTfws4cmsk&index=20
Aşağıdaki cümleleri gelecek zamanda
yeniden yazınız.
·
Il va sortir de la classe dans quelque minute.
·
Nous voulons voir nos amis en vacances à
Antalya.
·
Sophie a la possibilité de revenir en Turquie
l’année prochaine.
·
Qui va aller à Paris cet été ?
·
Il va être professeur de sport plus tard.
·
Vous emmenez les enfants au parc après-midi.
. Ont-ils peur du chien d’après vous ?30 Mart 2015 Pazartesi
briç dersleri oyun yorumları
Videoda bahsedilen probleme yanlış konulmuştur. Problem aşağıdaki problemdir. Özür dileriz.
Yusuf hocama bizi aydınlattığı için teşekkür ediyoruz.
Yusuf hocama bizi aydınlattığı için teşekkür ediyoruz.
29 Mart 2015 Pazar
fransızca ders 16 ça sert à quoi ce turc ?
Fransızcada mülkiyet zamirleri.
Fransızcada tekil mülkiyet zamirleri,
benim ki (mine)….le mien (m)…la mienne (f) seninki (yours) le tien (m) la tienne (f),
onunki (his, hers) le sien (m) la sienne
(f). Şeklindedir. Bir tablo ile anlatırsak,
benimki
|
Seninki
|
onunki
|
|
m
|
Le mien
|
Le tien
|
La sien
|
f
|
La mienne
|
Le tienne
|
La sienne
|
mine
|
yours
|
His/hers
|
Aşağıdaki cümlelerde altı çizili sözcük gruplarının yerine mülkiyet zamiri
kullanarak cevap verin
1. C’est ton
livre ? Oui, c’est………………..
2. C’est la
gomme de Mehmet ? Non, ce n’est pas…………....mais c’est…………………
3. Ma voiture est plus
rapide que…………….(seninki) ?
Oui, …………….est plus rapide que…………….(benimki)
28 Mart 2015 Cumartesi
27 Mart 2015 Cuma
fransızca ders 15 Tu connais cette région ?
Bu
dersimizde Fransızcada isimlerden önce kullanılan sıfatlar konusu ele
alınmıştır. Aşağıdaki sıfatlar isimlerden önce kullanılırlar.
Grand….petit……vieux……beau……jolie
Örnek :
Une
grande famille, une veille dame, une belle fille, une jolie mère, une petite
fille
Not :
Fransızcada sıfatlar genel olarak isimden sonra kullanılır.
Un homme
âgé, une fille française, un garçon sympa
24 Mart 2015 Salı
italyanca ders 10 alla ricerca di lavoro
Bu videoda İtalyanca iş ararken İtalya'da gerekli olan belgeler üzerinde durulmaktadır. Fiil grupları ---are,-ere ve -ire ile biten eylemlerin şimdiki zamanda çekim örnekleri vardır. Ballare ..ballo...balli...balla..balliamo..ballate...ballano ....ridere rido..ridi..ride...ridiamo..ridete...ridono
İyi çalışmalar diliyoruz.
23 Mart 2015 Pazartesi
la turquie: İstanbul et la Cappadoce
Vous envisagez de visiter istanbul ou la Cappadoce,
un jour, pourquoi pas ? Ce sont deux merveilles exceptionnelles du monde.
Vous aimeriez bien avoir quelques petits renseignement avant d’ y aller voir ?
On vous donne une idée générale sur ces deux pittoresques coins de l’orient. Profitez-en.
Merci.
fransızca 14 je suis contente de t'entendre
Bu derste fransızcada 3.tekil fiil çekimi yapılan (il/elle-on) zamirinin anlamları üzerinde durlumuştur. "on" zamiri 3.tekil çekilir...on fait, on danse, on mange vb. 3. anlama gelir:
1. on = nous...............on va cinéma. Nous allons au cinéma.
2. les gens= insanlar...on parle en français en France....Les gens parlent français en france. (Fransa'da fransızca konuşulur. (insanlar fransa'da fransızca konuşur.)
3. Quelqu'un......(birisi) on m'a dit...quelqu'un m'a dit ..birisi bana dedi, bana denildi, (it was told me.)
İkinci kısımda duygu belirten sıfatlar üzerinde durulmuştur. (content..hoşnut...stressé...triste, avoir peur, etre en colère..etc..
1. on = nous...............on va cinéma. Nous allons au cinéma.
2. les gens= insanlar...on parle en français en France....Les gens parlent français en france. (Fransa'da fransızca konuşulur. (insanlar fransa'da fransızca konuşur.)
3. Quelqu'un......(birisi) on m'a dit...quelqu'un m'a dit ..birisi bana dedi, bana denildi, (it was told me.)
İkinci kısımda duygu belirten sıfatlar üzerinde durulmuştur. (content..hoşnut...stressé...triste, avoir peur, etre en colère..etc..
Fransızca dersleri 1- 4 ünite
Bu bölümde Fransızcaya yeni başlayanlar için hazırladığımız A1.1 seviyesi 1-20 derslik video anlatımları ünitelere göre gruplayıp 5 derslik 4 ünite halinde yeniden düzenledik. Bu ders anlatımları İkinci yabancı dil Fransızca dersi Anadolu Lisesi 9. ve 10.sınıf öğrencilerinin konularını kapsamaktadır. Ayrıca Fransızcaya yeni başlamak isteyen herkese önerilir. Kolay gelsin.
22 Mart 2015 Pazar
fransızca ders 1. Ünite 1 2 3 4 5 ders
Ders 1………..Salut
- Saluer - Dire son nom - Demander le nom de son interlocuteur - Épeler son nom –
Remercier
Selamlaşma
, ismini söyleme, muhatabının ismini sorma, ismini heceleme, teşekkür etme,
fransız alfabesi
Vocabulaire: - Pour saluer, se présenter, demander le nom de quelqu’un - L’alphabet
Conjugaison : - S’appeler au présent (je)
Phonétique - Prononciation du nom des
lettres de l’alphabet
- saluer - se présenter
Interculturel: - tutoyer et vouvoyer - quelques prénoms
français
Ders
2 Tu parles français ?
Dire sa nationalité, le lieu où l’on vit, les langues que l’on parle - Demander des informations à quelqu’un et donner des informations sur soi-même
Vocabulaire - Adjectifs de nationalité - Noms
de villes et de pays - Nombres de 1 à 10
Grammaire - Masculin et féminin des
adjectifs de nationalité - Habiter à +
nom de ville / habiter en + nom de pays
Conjugaison - S’appeler, parler, habiter,
être au présent (je, tu, vous) Phonétique - L’intonation interrogative -
Adjectifs masculins et féminins
Millet
belirten sıfatlar, Ülke ve Şehir isimleri, 1-10 arası sayılar, yaşamak eylemi
(şimdiki zaman) Fiil çekimleri, ses tonuile soru sorma.
- Entrer en
contact - Comprendre une
fiche d’identité Interculturel: -
Situations de communication en français.
Ders
3 vous avez cinq minutes ?
Demander son nom à quelqu’un - Demander son âge à quelqu’un et dire son âge –
Demander de
reformuler un énoncé
Vocabulaire - Mots interrogatifs: comment? où? pardon? quel? - Nombres de 11 à
20
Grammaire - L’interrogation avec mot interrogatif - Habiter en + nom de pays féminin … / habiter au + nom de pays masculin - Les accents Conjugaison Avoir
au présent (je, tu, vous).
Soru
sözcükleri, Bir yerde yaşamak, sahip olmak fiili ve çekimi, yaşını söyleme
- Signifier qu’on n’a pas compris, demander de
reformuler
Interculturel: - Dans la rue
Ders 4 Qui est-ce ? (p. 28-31)
Identifier quelqu’un - Demander et donner des informations sur une autre personne
Vocabulaire - Pour décrire les personnes
Grammaire - C’est…/Il (elle) est …C’est le/la
… - L’article défini singulier le/la/l’ - Le féminin des adjectifs (1) -
Nom + de / d’
+ nom Conjugaison - S’appeler,
parler, habiter, être au présent
(il/elle) - Étudier au présent (je, tu, il/elle, vous)
Phonétique - Marques du masculin et du féminin
- Parler de
quelqu’un - Compléter une
fiche d’identité
Interculturel: - Relations entre frère et sœur
Ders
5 Bienvenue au lycée ! (p. 35-39)
- Dire ses principaux goûts, exprimer une préférence - Prendre congé
Vocabulaire - Aimer, aimer bien, préférer -
L’école (classes,matières scolaires) et
les loisirs Grammaire - Article défini + nom au pluriel: les + (nom)s. Conjugaison - Aimer, préférer
au présent (je / tu / il / elle / vous)
- Se présenter
par écrit - Lire et écrire un
courriel
Interculturel: - Le système scolaire français
21 Mart 2015 Cumartesi
italyanca ders 9 dal medico
Bu derste dovere, studiare, dormire vb italyancada 1.2.3. grup fiillerin çekimleri, dovere (must) ve örnek cümleler yapılmıştır. avere mal di.....ve mi male ....... kalıpları ile vücüdun bölümleri tekil ve çoğul cümleler yapılmıştır.
Aşağıdaki cümleleri İtalyancaya Çevirin
1. Okula yürüyerek gitmeliyim.
2. Biz ders çalışmalıyız.
3. Okuldan geliyorum.
4. saat 4'te işe gitmeliyim.
5. Neye ihtiyacınız var?
6. Başım çok ağrıyor.
7. Boğazınız mı ağıyor?
Aşağıdaki cümleleri İtalyancaya Çevirin
1. Okula yürüyerek gitmeliyim.
2. Biz ders çalışmalıyız.
3. Okuldan geliyorum.
4. saat 4'te işe gitmeliyim.
5. Neye ihtiyacınız var?
6. Başım çok ağrıyor.
7. Boğazınız mı ağıyor?
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)